• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förbehållsbelopp för ensamstående vid utmätning KFM

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 785
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Ja dom kan räkna om på 40 säkert, resultatet är ett lägre förbehållsbelopp. Varierar lönen så pass skulle jag nog kört in ett maxbeslut.
Men kan man lita på uträknaren av löneutmätning på hemsidan , om man såklart inte få maxbeslut
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 785
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Ja dom kan räkna om på 40 säkert, resultatet är ett lägre förbehållsbelopp. Varierar lönen så pass skulle jag nog kört in ett maxbeslut.
Jag trodde att maxbeslut betydde att man fick behålla tex 12000k som jag fick fram , sen tog dom allt över det ??
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 689
Mottagna reaktioner
12 967
Poäng
9 787
Jag trodde att maxbeslut betydde att man fick behålla tex 12000k som jag fick fram , sen tog dom allt över det ??
Så är max ja. Men om man i syrrans fall räknar mrd 40 i stället för 45 i lön så minskar förbehållsbeloppet så hon får ännu mindre kvar.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Så är max ja. Men om man i syrrans fall räknar mrd 40 i stället för 45 i lön så minskar förbehållsbeloppet så hon får ännu mindre kvar.
Men hur kan jag få mindre kvar KFM sa att förbehåll beloppet blir lika men att inbetalningen till KFM blir mindre.
Hoppas att dom räknar ut rätt och att maxbeslut ej aktuellt. Sa till dom att det varierat o högre på grund av övertid för att kunna betala det som går
Med beslutet sa KFM att inbetalningen blir mindre till KFM och att lön då måste motivera varför det blir mindre. Så KFM tyckte jag skulle prata med lön om ändringar nu innan dom börjar dra så det blir rätt.
Nog jag som oroar mig men förbehålls belopp blir samma sa KFM men mindre avdrag så du skulle bedöma maxbeslut menar du.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 689
Mottagna reaktioner
12 967
Poäng
9 787
Men hur kan jag få mindre kvar KFM sa att förbehåll beloppet blir lika men att inbetalningen till KFM blir mindre.
Hoppas att dom räknar ut rätt och att maxbeslut ej aktuellt. Sa till dom att det varierat o högre på grund av övertid för att kunna betala det som går

Om förbehållet är lika så är du ensamstående eller har en make med 0 i inkomst.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Men kan man lita på uträknaren av löneutmätning på hemsidan , om man såklart inte få maxbeslut
Men så varierat har jag inte lönen är beräknad på övertid kvall som vi säger inom vården och kvall övertid för oss är dubbelt betalt alltså dubbel timpenning och ibland säljer vi semester veckor vilket kan ge 14000 kr extra i veckan och det är ju tillfälligt.
Trodde man bortsåg från det har ju månadslön och ob varje månad ska jag lida för att jag jobbat extra utöver ordinarie arbetstid. Samt för att klara en del utgifter innan det blev övermäktigt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 689
Mottagna reaktioner
12 967
Poäng
9 787
Men om maken också har löneutmätning då?

Då måste man räkna om bägges beslut vid minsta ändring. Familjen ska få ut 8133 kr plus hyra och tillägg för ev barn och läkemedel
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Då måste man räkna om bägges beslut vid minsta ändring. Familjen ska få ut 8133 kr plus hyra och tillägg för ev barn och läkemedel
Okej förstår får se vad det blir. Men lönen är beräknad med övertid viket gör att jag måste jobba övertid varje månad om dom pengarna ska in förstår du vad jag menar? Och mitt lönekontor måste motivera varför det blir mindre till KFM.
Får vänta hon som sköter detta är borta i två veckor sa lön. Dom vill ha papper från mitt lönekontor innan nytt beslut tas av KFM
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp